Beste bezoekers,

Vanaf heden vind je hier regelmatig een nieuwe aflevering van de oefeningen vanuit je burostoel voor een gezonde rug en een sexy body.

Oefening 1: Stretchen

Het is een genot voor je rug, nek en alle andere spieren in je bovenlichaam als je deze oefening meerdere keren per dag doet.

Ga rechtop zitten en plant je voeten stevig op de grond. Strek je armen naast elkaar boven je hoofd en buig je darbij zo ver mogelijk naar achteren.

Strek zo ver als je kunt door en herhaal deze simpele stretchoefeningen twee of drie keer.

Doe dit regelmatig en je voorkomt hiermee spanningen in je rug, nek en schouders; ook hierdoor veroorzaakte hoofdpijn verdwijnt want je zorgt voor een goede doorbloeding.

Oefening 2: voor slanke kuiten en enkels en tegen het zwellen

Als je veel zittend werk verricht loop je de kans dat je benen en vooral je kuiten opzwellen. De combinatie van veel zout en vet in het dagelijkse voedsel en het gebrek aan genoeg beweging kan voor oedeemvorming zorgen. (Zwelling door een zout-waterverbinding die zich onder de huid vormt.)

Dit doe je ertegen:

Plant je voeten tien centimeter naast elkaar stevig op de grond en ga rechtop zitten, je achterste goed tegen de leuning van je stoel gedrukt.

Maak nu stapjes; dat wil zeggen dat je met je ene voet op de tenen gaat staan waarbij je de spieren van je kuit spant. Goed doorstretchen.

Voet weer terug en nu dezelfde beweging met je andere voet. Maak een lopende beweging zonder van je plaats te komen. Dit zorgt voor een betere doorbloeding van de kuiten en enkels.

Merk op dat het mogelijk is dat je de volgende dag door de ongewone oefening je kuitspieren voelt. Dit is een normale spierpijn die na een paar dagen oefenen verdwenen is, je kunt dus gewoon doorgaan met je oefeningen.

Het is wel aan te bevelen na de werktijd even twintig minuten te gaan joggen!